Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Ürün Yerleştirme Reklamı

03 Nisan 2021 - 17:09

Tv’lerde dizi, film, program işleyişi sırasında ara vermeden ekranın belirli bir kısmında aniden ortaya çıkan reklam türü. Eskiden beri vardı fakat son yıllarda yıllarda giderek yaygınlaşan bir reklam türü oldu. Bazıları tahminen 15-20 saniye bazıları reklamın türüne reklamını yaptığı konuya göre 1-3 dakika arasında değişmektedir.
 
Peki bu ürün yerleştirme reklamı ne kadar etkili?
 
        Bence nasıl reklamın kendisi yetenek bilgi tasarım estetik kalite gerçekçilik karşıya hitap etme hedef kitleye hitap etme gibi datalar etkiliyse o kadar etkilidir.
 
       Ürün; imalat, pazarlama, reklam, satış denkleminde müşteri merkezli sürekli bir döngü yaşar. Bu döngü çoğunlukla satıcı ya da hizmet veren açısından kazançla müşteri açısından verdiği paranın yüzde yüz karşılını doğru, dürüst, samimi, gerçek, bütçe uygun düşmesi ile mümkündür.
 
      Yapılan oluşturulan reklamın ürün yerleştirme reklamının ekrandaki gerçekliğinin satış anında yüzde yüz aynı olması ürün yerleştirme ve diğer reklam türlerinde her zaman etkilidir. Ürün yerleştirme reklamında reklamın gerçekçiliği o X veya Y ürününün reklamının yapılmasında sonra satıcı hizmet veren alıcı müşteri karşı karşıya geldiğinde belli olur ve müşteri bunu ustaca çözer o yüzden reklam anındaki gerçekçilik ile satış anındaki gerçekçilik birbirini tutmalıdır. Asla yapamayacağınız yapmayacağınız satışta olmayacak ürün ya da hizmetin reklamını, ürün yerleştirme reklamını yapmayınız, gerçekçi olun müşteriyi fethedin, müşterinin güvenini kazanın.
 
      Fiyat ayarlaması da ürün yerleştirme reklamında bu olgu müşteri, müşteri memnuniyeti merkezli olursa daha bir güzel olur.
 
        Müşteriye fırsatları lehine olacak şekilde ürün reklamında vurgulamak mesela fiyat konusunda indirim mesela taksitlendirme ne kadar samimi gerçekçi sergilenirse o kadar etkilidir.

Bu yazı 1304 defa okunmuştur.