kayseri.net.tr
Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Sosyal Medya Bağımlılık mı İhtiyaç mı?

24 Nisan 2021 - 19:02

Konumuz sosyal medya arkadaşlar. Zaman zaman sosyal medyaya ve sosyal medyanın kullanılış biçimlerine dikkatimin kaydığı olmuştur. Ve sosyal medyanın iletişimdeki payının doğruluğu ne kullanıldığı kişi profilleri bu kişi profillerinin klavye arkasındaki kişilerin durumları özellikle merak ettiklerim arasındadır.
 
Şimdi bu merak ettiklerim aslında birçok insanın merak ettiği belki de meslek gruplarının merak ettiği konudur. Bunlara girmeden önce temel olan belli başlı birtakım önemli olgulardan bahsedeceğim; konuşma ve yazma olan dilimizi Türkçemizi etkili kullanabiliyor muyuz? Peki, imla yazım kuralları? Bilgi düzeyimiz? Okuma, anlama, muhakeme, ifade edebilme gücümüz? Beden dilimiz? Psikoloji ya da sosyolojiye ilgi? Karşılıklı eleştiri ve empati yapabilme? Temelinde temeli iletişimimiz nasıl? İşte bu soruların cevapları kimin ne olduğunu nasıl hareket edeceğini ipuçlarıyla gösteriyor. Olumlu cevaplar fazla ise Sosyal Medya kullanıcı profili sosyal medya araçlarını yerinde kullanabilir, hakimdir .Yok olumsuz cevaplar hakimse Sosyal Medya kullanıcı profili sosyal medya araçlarını yerinde kullanamaz, hakim değildir çünkü iletişim araçlarının tamamı zayıftır. Sosyal medya kullanıcı profili ego tatmini amaçlı kullanım biçimini benimser ona göre davranış biçimleri gösterir bu da sosyal medyanın olumsuz bağımlılıdır kişinin kendisine fayda getirmediği gibi karşısındakilere, çevresindekilere de birşey getirmez.
 
Asıl  konuya girelim, sosyal medyanın kullanılış biçimine, ne şekilde kullanıldığına ve sosyal medya da klavye arkası kullanıcı profilleri özelliklerine. Gördüğüm karşılaştığım kadarıyla sizlere anlatayım:
 
 
 
 
Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri
 
 
 
Bilgilendirme üzerine; genelde herhangibi bir konuda bilgilendirme amaçlı. Grup ya da sayfa sahipleridir. Çeşitli sektörlerden olabilirler: Basın, emniyet, askeriye, reklam, danışmanlık gibi.
 
Sosyal medya uzmanlığı üzerine; yeni yeni gelişen bir kavram meslek grubu. Sosyal Medya Araçları ve etkin kullanımı ile Reklam, pazarlama ve diğer çeşitli konuları kapsayan eğitimi sertifikalı uzman profiller. Sosyal medya araçlarını kullanımda yetkinlik bilgi istediği için sosyal medya bağımlılık değil bir ihtiyaçtır.
 
Şirket içi grup ve bilgi paylaşımı üzerine; hemen hemen her şirket değil belli başlı şirketlerin aralarındaki sosyal iletişimi ve bilgilendirmeyi, takım çalışmasını içeren özel profilli kullanıcı hesaplarıdır.
 
Sosyal medya profillerini edinmiş olmak için dediğim dedik, istediğimi yaparım istediğimi yapmam ego tatmini üzerine; bu tür hesap profilleri sosyal medya da çeşitli görüntüler adı altında resmi olmaktan çok yasal boşluklardan yararlanan, gayri resmi hareket eden, amacı belli olmayan veya amacı çıkar için her yol mubahtır politikasını benimseyen, ruh hastası olma ihtimali yüksek, egosunu tatmin etme amaçlı ortada gezinen toplum ve internet iletişimi açısından bilgi sahibi olmayan kullanıcılardır. Hemen her zaman sosyal medya da karşılaşılır ama herkesin kendine göre bir önlemi çok seçenekli tercihleri daima bulunmaktadır.
 
Sosyal Medyanın Doğru Kullanımı
Arkadaşlar, iletişimi iletişim araçlarını her yönüyle doğru öğrenmek doğru kullanmak. Sosyal olan bir şeyi tamam bireysel olarak kullanıyoruz ama bencilleştirmeyelim, egolaştırmayalım. Sosyal medyanın kullanımının bağımlılık şeklinde değilde bir ihtiyacımızı karşılayacak şekilde kullanalım.
 
Hangi ülkenin hangi dili kullanılıyorsa veya farklı dil kullanılıyorsa o dilin sözlü yazılı imla kullanımına uymaya gayret edelim yasal ölçütler de buna dahil. Özgürlüğü eleştiriyi yerinde bilme ile yaşayalım. Eleştirimizi, tepkimizi, üzüntümüzü, sevincimizi, siyasetimizi, değerleri ilkeleri kuralları bilerek yapalım. Bu şekilde sosyal medya sosyal bağımlılık değil bir ihtiyaç haline bir yararlanma aracı faydalanma bilgilendirme aracı haline gelme seviyesine daha fazla yaklaşır.

 

Bu yazı 465 defa okunmuştur.