kayseri.net.tr
Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Piyasa Dansına Var Mısın?

15 Mayıs 2021 - 21:29

Önce ne tür bir piyasa oluşturacağız ona bakalım. Siyaset piyasası mı? Güvenlik piyasası mı? Coğrafya piyasası mı? Ekonomi piyasası mı? Pazarlama, Satış ve Reklam Piyasası mı? Yoksa yeni bir piyasa modeli yaratmak ve bu modelde piyasa dansı mı? Bunun için piyasa adlandırmasını oturduğu ve yerleştiği alanı iyi bilmek tanımak analiz etmek yorumlamak şart. İkinci olarak kendimizi bilmek bilgi yetenek değişime ne kadar açığız onu bilmek ne şekilde hangi piyasayı elde edip hangi ihtiyaçlarımızı giderecek bunu iyi teşhis etmek bu doğrultuda plan projeleri yapmak ve gerçekleştirmek.
 
İlk paragraftaki yazdığımız iki durumu gerçekleştirdikten sonra bulunulan piyasada sıçrama yaratmamız birbirinin yerine ikame etmemiz piyasa dansı dediğim olgunun olması için olmazsa olmazdır.
 
BELLİ BAŞLI BAZI ALANLARDA PİYASA DANSI İÇİN GEREKLİ KRİTERLER


*Reklam, Pazarlama, Satış
1) Günümüzde bu alanlar gelecek piyasaları portföyleri için kıyasıya mücadele etmektedir. Tabi bu mücadele şirketlerin kendi içinde olduğu kadar dışında da çok büyük önem taşımaktadır. Rekabet müşteri kapma kar elde etme kaliteli ve nitelikli insan kaynakları hizmet bu önemi daha da kamçılamaktadır.
 
2) Herhangi bir ürünü reklam yoluyla ilgili hedef kitleye tüketiciye pazarlayarak satışta nereye giderseniz gidin kime sorarsanız sorun hangi eğitim ve tekniği uygularsanız uygulayın şu kriterleri unutmamaya özen gösterin ve bu kriterlere uyun: Güven, garanti, iade, değişim, söz konusu ürünü 100%yüz bilmek. Ayrıca klasik usuller yerine daha insancıl objektif kalite nitelik doğruluk dürüstlük müşteriden tüketiciden yana olma gibi usuller bence reklam satış pazarlama da daha etkili olur. Piyasa dansını piyasa da rahatlıkla uzun vadeli yapmış olursunuz.
 
3) Başka bir şekilde piyasa dansı geleneksel usuller ya terk edilecek terk edilemiyorsa tecrübe ve bilgi beraber olacak ya da tamamen değiştirilecek bilgi olacak özellikle bilgi. Çünkü bilgi kim ne derse desin geçmişte geleceğe yol verdiği gibi şimdi de yani 2021 ve sonrası içinde gelece ışık tutmakta.
 
4) Para kazanırken deneme yanılma olur mu?
Ya bence bir işe girerken devlet neyse de onu ilgili birimler kendileri ayarlar ama özel sektörde risk unsurunun olumlu anlamda altının hazırlanması üstününde zarar edilmemesi için yani kar elde etmek için uzun vadeli doldurulması gerekir diyorum.
 
5) Müşteri hizmetleri konusu, bu da ayrı bir sorun. Çevremde gördüğüm kadarıyla duyduğum kadarıyla özellikle internetten araştırdığım kadarıyla burada eksiklik var hata var sadece para kazanayım da ne şekilde kazanayım hırsı var yanlış!! Böyle bir durum tamam satışınızı arttırabilir ama ya sonrası yavaş yavaş kayıp. Hâlbuki müşteri hizmetleri ürün nitelik kalite müşteriyle birebir ilgilenme olgusunu biraz iyileştirse eksiklik hata sıfıra iner çok daha iyi olur.
 
6) Empati yapabilmek, her yerde her alanda karşımıza çıkar. İşte reklam pazarlama ve satışta da bunu yapmak önemli. Objektif doğruluk dürüstlük sağlam iş ağı firma satıcı özenle uygulamalıdır müşterinin veya hedef kitlenin ihtiyacı satıcı tarafından kendini müşterinin yerine kendisini koyması ile olur burada empatinin yanında diğer faktörleri de düşünmek gerekir kişinin ekonomik durumu, psikolojisi, sosyolojik konumu gibi.
 
7) Reklam, Pazarlama, Satış piyasasında olanın aksine olmayan yapılmayanı yapabilmek yapmak. Günümüzde sıradışı bilgi ile yaratıcılık teknik sosyolojik psikolojik felsefik unsurlarla çok sayda piyasa da dans eden görüyorum. Neden piyasa dansında bu siz olmayasınız? Veya neden sizin ülkeniz şirketiniz olmasın? Neden Türkiye olmasın?
Erdem Balcı
 

Bu yazı 311 defa okunmuştur.