kayseri.net.tr
Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Müşterim Olur Musun?

21 Mart 2021 - 12:31

Ben bir satıcı ben bir hizmet veren bireyim, kurumum. Amacım; para kazanmak, müşteri kazanmak. Parayı sıcak kullanmak giriş çıkışı düzenlemek. Kaliteyi güleryüzü görmek hissetmek. Müşteriyi kazanmak ve müşteriyi memnun etmek. Piyasayı tanımak, piyasanın işleyiş sistemini devam ettirmek. Pazarlama, reklam sistemini oluşturmak. Kendi markamı oluşturmak, zirvede kalmak.
 
Sistem zincirini nasıl oluştururuz?
Cevap: Pazarlama, Reklam, Satış, Hizmet, Ürün, Piyasa ,Müşteri Memnuniyeti, Markalaşma.
 
Pazarlama, Reklam, Satış da müşteri memnuniyetini nasıl sağlanır?
Cevap: Sıradan olmayarak sıradışı olarak,sistem tasarım oluşturarak, talepleri, müşteri merkezli bütçe oluşturarak.
 
Satışın kriminal izlerindeki önemli nokta?
Cevap: 21.yüzyılda satış alanında eski yerine daha güncel müşteri merkezli Pazarlama, Reklam, Satış tekniklerini bilmek.
Tasarımı ve üretimi neden, amaç, sonuç, kar, müşteri memnuniyeti denkleminde hazırlayıp pazarlamaya reklam yapmaya satışa hazır hale getirmek.
 
Pazarlama, Reklam, Satış hedef müşteri kitlesi neye göre belirlenir?
Cevap: Bütçe, ürünün ya da hizmetin niteliğine göre müşterinin isteğine talebine göre.
 
Nasıl müşteri kaybedilir? Nasıl müşteri kazanılır? Müşterim olur musun?
Cevap:
Nasıl Müşteri Kaybedilir?(Asla yapılmaması gerekenler)
*Karşılıklı güveni sağlayamama
*Satış veya hizmeti ifade ederken doğru tanımlama yapamama
*Karşı taraf ile müşteriyle dalga geçer gibi konuşma onun isteklerini önemsememe
*Müşteriyle zıtlaşma
*Ürünün veya hizmetin etiketinin fiyatlandırmasının, sözleşmesinin, doğru olmaması yapılmaması
*Son kullanım tarihi geçmiş ürünü satmaya çalışma
 
Nasıl Müşteri Kazanılır?(Yapılması Gerekenler)
*Karşılıklı güveni tam sağlamak. Önce ve sonra çok gereklidir.
*Samimiyet, Doğruluk, Dürüstlük, Yalan Söylememe
*Satış veya hizmeti ifade ederken doğru tanımlamak hatta müşterinin istediğini bulmak
*Müşteri hizmetini müşteri gözüyle bilip yapmak özellikle ihtiyaçlar doğrultusunda neden sonuç konusunda çözümleyici olmak
*Ürünün veya hizmetin etiketinin fiyatlandırmasının, sözleşmesinin, doğru olması yapılması
*Ürün veya hizmetin satışı satıştan sonrasının güvencesinin verilmesi neticesinde garanti belgesine söylediklerine sadık kalınması gerektiğinde ücret düşünmeden ilgili ürün satışı veya hizmeti yapan ilgili yer tarafından müşteri hizmetinin müşteri memnuniyetinin sağlanması.
 
Örümcek ağı piyasası nedir? Ne zaman devreye girer?
Cevap: Bir ürünün güçlü insan kaynaklarına medya ve iletişim sahip kaynak ve yöntemlerle pazarlanmasıyla satışı gerçekleştirmek etkin olmak mümkündür. İşte burada örümcek ağı piyasası devreye girmektedir.
Ve sonunda diyelim: Pazarlama, Reklam, Satışta müşterim olur musun?
 
Erdem Balcı/Blog Yazarı
http://erdem38.blogspot.com/

Bu yazı 1739 defa okunmuştur.