kayseri.net.tr
Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Müşteri Memnuniyeti ile Marka Olmak

21 Aralık 2020 - 21:35

Kaliteli ürün satmak ya da hizmet sunmak hizmet satmak müşteri kazanmanın en önemli yoludur. Satışın ya da hizmetin ister devlet ister özel sektör aracılığı ile yapılması para kazanmanın dışında müşteriyi de çok yönlü tanımaktan geçer bu bazen artıdır bazen eksidir; eksik olan hatalı bir durumu ürün ya da hizmetin satışını kar odağı düşünmek yerine müşteri haklıdır düşüncesiyle müşteri lehine durumu kurtarmadır çoğu bunu yapmaktan kaçınır veya zorlanır müşteriyi hatalı görür ama durumun telafisi satış ya da hizmetin şirketin kurumun lehine olur. Pozitif olan ise; sözkonusu satış veya hizmeti tam anlamıyla müşterinin istediği doğrultuda ahlaki, ticari veya kurallara göre yasal boşluklardan hareket etmeyerek gerçekleştirmektir.
 
 
Çoğu zaman tv de orda burada siyasi, ekonomik ,ulusal veya uluslararası, özellikle ticari alanda marka olma çabasında olanlar olmak isteyenler var bir de her açıdan her alandan söz  sahibi olarak bir dünya markası olmak isteyenler olanlar var buraya yazmaya gerek yok yazılı görselde her alanda marka olmuş isimleri bulabiliriz ben başka boyutunu inceleyeceğim size yazacağım Türkiye de bu biraz son zamanlar para ve reklam ile yoğrulduğu için marka olmanın marka olabilmenin bunlardan başka çok farklı yollardan datalardan olgusal durumlardan geçtiğini düşündüğüm için kendime göre buraya sizlere yazacağım. Her zaman ki gibi gözlemledim ufak tefek kısa araştırmalar yaptım. Farklı düşünenler, görüşler olabilir  ben de sizlere aşağıdaki  yazacağım şekilde tespitlerimi aktaracağım;
 
 
Ürün ya da hizmetin satışı, bunu gerçekleştiren kim olursa olsun devlet-özel sektör müşteriyi ; müşterinin talebini, müşterinin ekonomik durumunu, güncel trendleri bilmek mecburiyetinde.
 
 
Sattığı ürün veya hizmeti tanımalı bilmeli ki müşterinin talebini tam anlamıyla sağlasın. Çoğu özel sektör ve hizmet veren devlet kurumlarında bu durum yok müşteri hizmet satın alıyor ya da ürün satın alıyor yetkili görevini bilmiyor ya da hizmeti ürünü tanımıyor yeterince bilmiyor bu ve daha fazlasının ortadan kalkması lazım. 
 
 
Mantık özellikle ticarette bir şey satın alırken siz bana parayı verin ürünü ne olursa olsun alın(bozuk mu tarihi mi geçmiş defolu mu elden mi çıkartmak istiyor) gerisi beni ilgilendirmiyor ben paraya bakarım nasıl olsa daha ilerde iyilerini satarım sorun olmaz anlayışı. Halbuki bu anlayış yerine daha iyi kalite kontrol anlayışı müşteriyi önemseyen anlayış tarzı benimseyerek paradan ziyade müşteriyi önemsemek bence marka yolunu birçok şirkete açar ve açmıştır da günümüzde uygulayan yok mu var ama oran yüksek değil ama marka olma yolundalar.
 
 
Reklam ve para ilişkisi. Yani garip garip her ürün satışı, satış öncesi reklam sonrası pazarla sonra satış ile müşteriye geçiyor müşteriye geçtikçe ver bastır parayı ürünün detaylı denetimi kontrolü olsun olmasın sür piyasaya ilgilenme sorumluluk alma. Olgu daha reklamın yapılmasında başlıyor siz firma olarak o reklamı reklamları yaptırıyorsanız o reklamın kendi gerçekçiliği ile satış anında satış sonrasında da gerçekçilikte de garanti vermelisiniz bununla kastım ürün ya da hizmetin garanti süresi garanti belgesi iadesi değil çok farklı bir şey reklamdaki  ürün yasal bir zorunluluk ile müşteri lehine açıklamalı bir şekilde tanımlanmalı her firma bunu yapmalı. Bu sayede marka olmada, markalaşmanında standardı farklılaşmış olur bir ölçütü olur. Müşteri memnuniyetinin artmasıyla birlikte marka olursunuz.
 
 
 
Müşteri Memnuniyeti ile Marka Olmanın Aşamaları
 
 
1) Ürünün veya Hizmetin kalitesini müşteri memnuniyeti odaklı gerçekleştirmek
 
 
2) Ürünü veya hizmeti satış anında iyi tanımak
 
 
3) Bilginin gücünün farkına vararak ürün veya hizmet satışında müşteri merkezli hareket etmek
 
 
4) Müşteriyi ve talebini güncel trendlere göre takip ederek gerçekleştirmek
 
 
5) Güven duygusunu müşteride oluşturmak
 
 
6) Müşteriye yalan söylememek müşteriye ürün ya da hizmet satışı ile ilgili doğru fiyat bilgisi vermek doğru fiyat etiketi hazırlamak
 
 
7) Her ürünün veya hizmetin üretiminden satışına satış sonrasına müşteri psikolojisi ile bakmak
 
 
8) Sattığınız ürün ya da hizmetin tüm aşamalarını fiziki, ekonomi, sosyoloji, bilimteknik, sanat, tasarım alanları açısından müşteri ve müşteri memnuniyeti çıkışlı bilmek.
 

Bu yazı 361 defa okunmuştur.
google.com, pub-6021907135009533, DIRECT, f08c47fec0942fa0