kayseri.net.tr
Erdem BALCI

Erdem BALCI

Erdemli Köşe

Kriminal Reklam

28 Aralık 2020 - 14:40


 

Herkese merhaba diyerek yazımıza başlıyorum. Yazımızın konusu kriminal reklam. Aslında kriminal sözcüğü adli idari bir terim olup kolluk kuvvetlerini olay yeri incelemeyi ilgilendirmektedir.İnternet üzerinde ve kendime göre çevremde bunu kriminal reklam ikilisini sorduğumda, yazdığımda, araştırdığımda kayda değer hiçbir bilgi hiçbir data bulamadım belki vardı da ben fark edemedim. Ama bu beni yazma isteğimde alıkoyamadı ve yazmaya karar verdim. Reklamın da kendi tanımının tanımlarının çeşitlerinin dışında kriminal reklam olarak adlandırdığım eski veya yeni bir yapıda olduğunu bilgisel, tasarımsal, sanatsal, emekçi, üretici-tüketici, teknik, inovatif olarak sistemli bir bütün olduğunu fark ettim. Şimdi samimi olmak gerekirse bu yazıyı ve yazdığımı okuyan değerli okuyucular diyecek ki Erdem , Erdem Bey şu sistem sözcüğünü her yere koyma diyecekler fakat herşeyin bir sistemden ve onun irili ufaklı çarklardan oluştuğunu işlediğini ben de gözardı etmemeliyiz diyeceğim. İşte Reklam da böyle bu sistematik düzenden birbirini takip eden iz, kreatif oluşumdan meydana gelmekte.
 
Kriminal Reklam oluşumundaki sistematik yaratıcı düşünceleri hep merak ettim. Küçüklüğüm de de bu merak çizgi film aralarında ve sonlarında izlerdim nasıl oluştuğunu düşünürdüm. Bir çikolota reklamı, bir şeker reklamı, bir banka reklamı, bir deterjan reklamı. Aradan yıllar yıllar geçti ve büyüdüm okududum fark ettim bir reklamın perde arkasında yaratıcı elemanların rol oynadığını kriminal olarak tesbit ettim belki bu her zaman olan bir şey belki de başka bir şey. Ama şu bir gerçek her bir reklam kriminal reklam.
 
Kriminal Reklam olgusuna gelirsek; bir reklam oluşmadan zaten planı programı projesi hazırlanıyor ve sonrasında piyasaya işlenmek üzere servis ediliyor burada ben de hemfikirim. Benim asıl bahsetmek istediğim grafik ve tasarımsal proje, hedef kitle(tek bir kitle mi yoksa geniş bir kitle mi ?Üretici atölye yapılabilirlik ve müşteri, müşterinin burası önemli dikkatle okuyun; sıradan yerine FARK EDİLEBİLİR olmayı MARKA OLMAYI istemesi mi?21.Yüzyıl teknoloji tasarım dünyası ve programları inovatif düşünce kreatif tasarım kreatif reklam inanılmaz yükselişe geçti. Bir önceki yılın modası bir sonraki yılın modası gibi geleneksel taktikler yerini sistemsel bir bütün reklamlara bıraktı.
 
İnsan ve güven, olanaklar, bilgi, tasarlanabilirlik, kalite hizmet gibi kavramlar kriminal reklamda hem etkileyen hem etkilenen olarak olay yerinde her sahada yerini aldı . Artık kriminal reklam olarak tanımladığım paradigma: yerini yurdunu her şekilde açık belli ediyor.
 
Kriminal Reklam Paradigmasında dikkatimi çeken noktalar;
 
*Yaratıcı, yaratıcı olmaktan öte yenilikçi,
*İşin tasarımını ve mutfağını bilen artı mutfakta hazırladıklarını piyasa sunan, sunduktan sonra çalışmaların devamını ben daha fark yaratan çalışmalar yaparım diyerek kendini belli eden model ve modeller,
*Marka olmayı ve markalaşmayı ilke olmayı benimsemek,
*Her çalışma sonrası bir iz bırakma…
*Tutku, Azim.
*Reklamı nasıl  yaparım düşüncesinden farklı olarak kreatif yenilikçi sistematik olarak yapmalıyım ve bunu sunmalıyım felsefesi.

Bu yazı 416 defa okunmuştur.
google.com, pub-6021907135009533, DIRECT, f08c47fec0942fa0