kayseri.net.tr

Marka Oluşturmak: 8 Adımda Kendi Markanızı Nasıl Oluşturabilirsiniz?

Dazed Media'nın "2031 Geleceğin Dünyası Raporu"na göre, "Z kuşağının %46'sı sürdürülebilir, güçlü ve etik değerleri olan markalara bağlı hissediyor; %21'i markaların niyetleri konusunda net olmasına önem veriyor ve %17'si de net bir bakış açısına sahip markaları aradıklarını söylüyor."

Marka Oluşturmak: 8 Adımda Kendi Markanızı Nasıl Oluşturabilirsiniz?
06 Mart 2024 - 10:56
İster sıfırdan bir iş kurun, ister mevcut işinizi güçlendirin, bu yazımızda birkaç adımda marka oluşturma sürecini ve yapmanız gereken her şeyi bulabilirsiniz. 


Marka nedir?

Wix kullanıcısı ve köklü marka danışmanı, yazar ve tasarımcı Debbie Millman, markalaşmayı "kasıtlı farklılaşma" olarak tanımlıyor. Bu tanıma göre marka, bir işletmeyi rakiplerinden ayıra planlı ve stratejik özgün bakış açısıdır.


Basitçe ifade etmek gerekirse marka, bir işletmenin algılanma şekli veya anlatmayı seçtiği hikayedir diyebiliriz

Marka Nasıl Oluşturulur? 

Markanızı yaratmak için aşağıdaki 8 adımı takip edin:


Rakabeti ve hedef kitlenizi araştırın 

Marka kişiliğinizi oluşturun 

Doğru işletme adını seçin 

Akılda kalıcı bir slogan bulun 

Profesyonel bir logo tasarlayın 

Görsel bir dil tanımlayın 

Bir marka sesi oluşturun 

Markanızı tutarlı bir şekilde uygulayın 


01. Rekabeti ve hedef kitlenizi araştırın

Markanızın derinliklerine inmeden önce, içinde bulunduğunuz pazarı, hedef kitlenizi ve doğrudan ve dolaylı rakiplerinizi inceleyebileceğiniz bir pazar araştırması yapın.


Hedef kitlesi:


Öncelikle hedef kitlenizin kim olduğunu anlamaya çalışın ve ideal müşteri profili (buyer persona) oluşturun. Yaşları, meslekleri, ve ilgili alanları olmak üzere gruplara ayırın.

Doğru sosyal medya hashtag'lerinden favori alt dizinlere kadar sık kullandıkları online ortamları ziyaret ederek hedef kitlenizi daha iyi tanıyın.


Rakiplerinizi tanıyın: 


Sektörünüzü veya hizmet vermek istediğiniz alanı belirleyin ve online ortamda araştırmasını yaparak başka hangi şirketlerin sizle aynı sektörde olduğunu bulun.

SWOT analizi yapın, şirketler için neyin işe yarayıp yaramadığını öğrenin.

Rakiplerinizin web sitelerine ve sosyal medya kanallarına göz atın. marka seslerini ve marka mesajlarını gözlemleyin, tasarımdan pazarlama stratejisine kadar her bir detaya dikkat edin.

Onlarda eksik olduğunu düşündüğünüz tarafları kendi markanıza eklemek için plan yapın.


02. Marka kişiliğinizi oluşturun

Aslında iyi markalaşma, bir işletmeyi diğerlerinden ayıran detaylarla ilgilidir; bu da daha küçük, iyi tanımlanmış bir nişe bağlı kalmanızı gerektirir.


Sanki bir kişiden bahsediyormuşsunuz gibi şirketinizin karakterini tanımlayan bir sıfat listesi oluşturun


Şık mı yoksa modaya uygun olarak tasvir edilmesi mi daha iyi olur? 

Güvenilir ve olgun mu yoksa asi ve genç mi?
Markanızın anlatmasını istediğiniz hikayeyi düşünün. Bu hikaye hedef kitlenizin markanızla bağlantı kurmasını kolaylaştırarak, onlara benzer hedefleri paylaştıklarını veya aynı fikirlere sahip olduklarını hissettirir.


Marka amacınızı tanımlamanıza yardımcı olması için birkaç soruya yanıt bulun.


İşletmeniz neden var?    

Çalışma şekli nedir?

Verdiği hizmet nedir?

Yazar Simon Sinek'e göre;


İnsanlar yaptığınız şeyi satın almazlar; bunu neden yaptığınızı satın alırlar

Sinek'in ünlü "Altın Çember"i, markaları "nasıl" veya "ne" sorularıyla uğraşmadan önce "neden" sorusuna odaklanmaya teşvik etmektedir.

Bu sonraki adım, teklifinizi benzersiz kılan yönleri ve işletmenizin eşsiz özelliklerini tanımlamak.  


Markanızı neden önemsesinler?


Örneğin, yemek gönderim hizmeti sunduğunuzu varsayalım. Teslimat hizmetiniz ürünleri olabildiğince hızlı göndermeyi mi hedefliyor, yoksa yüksek kaliteli müşteri hizmetlerinize mi odaklanıyorsunuz?


Belki de teslimatlarınızda sadece geri dönüştürülebilir ambalajlar kullanıyorsunuz çünkü çevre dostu olmak işinizin merkezinde yer alıyor. 


Bu gibi detayları, markanızın temel motivasyonunu belirtmesi için marka manifestonuzda ana hatlarıyla ele alin.


03. Doğru işletme adını seçin

İyi bir isim, işletmenizin markasını ve güvenilirliğini büyük ölçüde artırır. 


Kısa, tatlı, telaffuzu kolay ve akılda kalıcı bir isim bulun. Bu, insanların sizi kolayca tanımasına yardımcı olur. 

Bir isim düşünürken ilerde büyüme payınızı hesaba katarak işletme adınızı daha geniş tutarak seçmeyi deneyin. 


Markanızı her yönüyle kapsayacak mükemmel ismi seçmek için Wix İşletme Adı Oluşturucu (bu araç, İngilizce marka isim seçenekleri sunabiliyor) gibi online araçlara göz atın. İşletmenizin türü ve özellikleri hakkında birkaç basit soruyu yanıtladıktan sonra, aralarından seçim yapabileceğiniz geniş bir ad seçenekleri listesini hızla keşfedebilirsiniz.


Wix’in sunduğu bu araç, alınmaya müsait ücretsiz domain adlarına sahip seçenekleri önerdiğinden ve markanızı adlandırma ve web sitesi kurma süreçlerini kolaylaştırdığından tercih sebebi olabilir.


04. Akılda kalıcı bir slogan bulun

Bir isme ek olarak, işletmeniz için markanızın neyle ilgili olduğunu anlatan kısa ve etkileyici bir slogan bulmaya çalışın.  


Sloganınızı, şirketinizin kartvizit tasarımından tutun Instagram profilinize kadar hemen hemen her yerde yazabilirsiniz.


Unutmayın sloganlar yeni pazarlama taktiklerinize göre değiştirilebilir. 


05. Profesyonel bir logo tasarlayın

Logo, genellikle işletmenizin dünyaya sunduğu ilk ve en belirgin unsurdur ve algılanma şekillerini büyük ölçüde etkileyebilir.


İlham almak için, Chanel'in logosundaki birbirine kenetlenen C'ler veya el yazısı benzeri Walt Disney imzası gibi dünyanın en ikonik markalarının tasarımlarına bir göz atın.


Markanızın kimliğini ve kişiliğini gerçek ürününüzü göstermeden sergilemek, markanıza uyabilecek iyi bir logo tasarım ipucudur.

Logonuzu oluşturmak için Wix’in ücretsiz logo tasarım programını öneririz. Bu araç, işletmeniz için doğru olan ve mevcut logo trendlerine uygun bir tasarım oluşturmanıza ve özelleştirmenize olanak tanır. Tasarımınızı tamamladıktan sonra, logonuzun yüksek kaliteli resim dosyalarını indirebilir ve profesyonel web sitenizden çok daha küçük faviconuna, markalı ürünlere ve daha fazlasına kadar her yere yerleştirebilirsiniz.

Örneğin, Opal Camera'nın logosuna ve marka estetiğine bakın. Profesyonel web kamerası şirketi, ürünün uzaktan çalışma modeli ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik temel ilkelerini sergilemek için abartısız, sade bir logo ve siyah-beyaz renk paleti kullanıyor. 


Basit ama akılda kalıcı bu logo, ürünün konseptini oluşturmak için birbiriyle etkileşimli iki geometrik şekli birleştiriyor. Kameradaki merceği temsil eden bir daire ve flaşın ya da çekilen bir fotoğrafın göstergesi olan üçgeni bir arada görüyoruz.


06. Görsel bir dil tanımlayın

Marka kişiliğinizle bağlantılı bir başka unsur da markanızın görünümü ve hissini veren görsel kimliğinizdir.


Bir markanın görsel kimliğini oluşturan ana unsurlara bir göz atalım:


Marka renkleri: 


Belirli bir şirketi temsil etmek için kullanılan yaklaşık beş ila on renkten oluşan bir palettir. Bu renklerinin tutarlı ve stratejik bir şekilde uygulanması, marka bilinirliğini ve tanınırlığını artırabilir.


Örnek olarak, Google'ın mavi, kırmızı, yeşil ve sarı dörtlüsünü veya Instagram'ın sıcak renk geçişini düşünün.


Yazı tipi düzeni: 


İşletmenizin kullandığı yazı tipi, marka kimliğiniz hakkında çok şey söyleyebilir. Bir veya en fazla üç yazı tipinin tutarlı bir şekilde kullanılması, uyumlu ve kolayca tanınabilir bir görünüm oluşturur.


Geleneksel bir serif yazı tipi (harf vuruşlarının sonunda dekoratif çizgiler veya "kuyruklar" ile), daha modern bir sans serif (bu tür çizgiler olmadan) veya güzel yazı tipi eşlemeleri oluşturmak için farklı stilleri birleştirmek isteyip istemediğinizi düşünün.


Logo: 


Uyumlu bir görünüm oluşturmak ve marka değerlerinizi iletmek için renklerinizi ve tipografinizi logo tasarımınıza dahil edin.


Fotoğraflar ve Grafikler: 


Markanızın mesajını şekillendirmek ve uyumlu bir görünüm sağlamak için fotoğraflarınızı, grafiklerinizi, illüstrasyonları ve simgeleri de görsel kimliğinize ekleyin. Bunlar, web sitenizdeki CTA butonlarından sosyal medya profil resimlerinize ve ambalaj etiketlerinize kadar her yerde kullanılabilir.



07. Bir marka sesi oluşturun

Artık markanızın kendi görsel dili olduğuna göre, metin dilini onunla uyumlu hale getirmenin zamanı geldi. Marka sesi, iletişim tarzınızdır, yani hedef kitlenizle konuşma ve yazma biçiminizdir. Sesiniz, web sitenizin yazılı içeriği ve mikro kopyasından e-posta imzanıza ve hatta müşterilerinizle yüz yüze konuşurken seçtiğiniz kelimelere kadar genişlemelidir.



08. Markanızı tutarlı bir şekilde uygulayın

En önemli marka bilinci oluşturma ipucu tutarlılıktır. Bir markanın etkili olması ve müşteri tabanıyla amaçladığınız kadar bağlantı kurması için tekrar tekrar uygulanması gerekir.


Bir işletme olarak oluşturduğunuz veya yaptığınız her şeyde yukarıda belirtilen tüm unsurları kullanın - logonuz, sloganınız, görsel diliniz ve marka sesiniz.

ve belki de en önemli nokta: mutlaka uzman desteği alın. Yukarıda bahsedilen hususlar hakkında "herkesin her şeyi bilmesi asla beklenemez" bu yüzden uzman desteği çok önemlidir.
Bu haber 223 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum

google.com, pub-6021907135009533, DIRECT, f08c47fec0942fa0