Reklam ve Marka

Erdem BALCI


Her yerde dönüp duru karşımız çıkar kısa aralıklarla. Alacağımız nesne ya da hizmette etkisi büyüktür. Onun adı reklamdır.   Ansızın ortaya çıkan çeşitli iletişim araçları ve bileşenleriyle kimi zaman televizyonda dizi arası reklam kimi zaman radyoda kimi zaman tv de bir dizi veya film izlerken altta bant şeklinde geçen kimi zaman yolda yürürken billboardlarda, camekanlarda, araçların orasında burasında çıkmaktadır. Reklamın yapılış tekniğinin haricinde kışkırtıcılığı hedef kitleleri genişletici etkileyiciliği görsel estetik yapılan vurgu ayrı yapılan reklamın gerçeklik yüzdesi etkileyen etkilenen unsurları çok iyi kullanması geleceği görmesi hedef sonuçtur yani istenileni elde etmedir.  

Reklamın Etkili Olmasının Şartları

  *Fikir *Tasarı *Görsel Estetik *Arz Talep *Daha Önce Yapılmayanı Denemek, Daha Önce Yapılanı Farklı Denemek *Sonucu Ne Olursa Olsun Gerçeklik ve Güveni Barındırmak *Hedef Kitleler(Varolan hedef kitleler yerine daha farklı kitlelere hitap edebilmek) *Hedef Kitlelerin Ne İstediğini, Ne İsteyebileceğini Benzersiz Ortaya Koymak(Tek seferlik değil devamlı) *Aynı Reklam Piyasalarını Farklı Reklam Piyasalarını Bilmek *Yapılamayacak Olanı Değil Yapılacak Olanı Söylemek, Yapmak

Sektörel Açıdan Reklamın Hedef Kitlelere Etkisi

  Olumlu etkilerde var olumsuz etkilerde var. Olumsuz etkiler yanlış seçenek yöntem tutum politika sonucu müşteri kaybı, Olumlu etkiler ise etkili izlenen stratejiler sonucu hedef kitlelere güven, kalite, devamlılık, sorumluluk ile müşteriyi kazanma markalaşmadır.OtomotivTeknolojiyi çok iyi bilip işleyen dayanıklılık, yakıt tüketimi, estetik ve konfor, güvenlik, fiyat uygunluğu, sigorta unsurlarını değerlendiren fabrika firma kazancını ayrıca hedef müşteri kitlesini genişletecektir.TekstilÜretilen bir ürünün dayanıklılığı, insan sağlığını tehdit etmeyen şekilde üretimi, defolu olmaması, kaliteli bileşen kullanması, aynı tasarımların farklı şekilde sunumu estetik ve görselliğin uyumu hedef kitlede ivme yaratır.MobilyaHedef müşteri kitlesinin kitlelerinin bireysel talepleri ile farklı tasarımların görsellik, estetik, konfor, rahatlık, dekor oluşturma dekora uygunluk sağlam üretimin birlikte olduğu projeler istenilene fazlasıyla ulaştırır.İnşaatEstetiğin yanısıra doğa şartlarına uygunluğu, şehire yakınlığı, yakıtın ekonomik olması, fiyat aralığının uygun olması ve kolaylıklar, işçiliğin kalitesi, deprem yönetmeliğine uygunluğu, pozitif seçeneklerin çok olmasını barındıran alıcı lehine olgular hedef kitleleri toplumsal bireysel etkiler.Turizm SeyahatYapılmış yapılacak olan reklama aynen sadık olabilmek, reklamda yapılmayanı yaparak müşteri lehinde hareket, Rahatlığı ve konforu diğerlerine göre farklı hissettirmeyi teknik, personel, kalkış-varış saatleri, müşteri servisi zamanlaması, hitap biçimi, arzu ve istekleri en güzel şekilde karşılama, otobüslerde ikramlarda jestler yapma aşırıya kaçmama. Reklamı farklı olarak yapar etkiyi karşıda pozitif yaparsanız emin olun kazançlı ilgili turizm seyahat firmaları olur ve asıl reklam bu olur çünkü iyi hizmet veren daima referansla tavsiye edilir.Kitap DergiBir kitabın ya da derginin gösterişli yapılması ayrıca gösterişli reklamının yapılması klasik bir yöntemdir. Bunun yerine yazarın özellikleri, ilgi alanları ve okuyucu kitlesi tanıyarak yazması, en çok günceli tercih etmesi veya aykırı yazması, gerçeklik, samimiyet, doğruluk, özgünlük, nesnellik dörtlüsünü etkileyici yazması kitap ya da dergi reklamında konular beraberinde işlemesi etkendir, okuyucu kitlesini arttırır.

Etkili Reklam Kalıcı Marka

  Reklamı yapılacak olan temanın reklam yapılmadan öncesi ve sonrası teknik boyutun ötesinde çok yönlü incelemeye araştırmaya değişik görüşlere karşılıklı açılmalıdır. Gerekli görüş yorum eleştiriler değerlendirilmelidir. Hangi sektör hangi müşteri hedef kitlesi hedefleniyorsa  o yönde tercihler belirlenip eleştiri görüş ve yorum kağıttan ibaret olmamalı bireysel olarak değerlendirilmelidir. Her bireysel değerlendirme hedef kitledir amaç neden sonuçtur. Modayı hangi sektör olursa olsun yenilikçi değişimci takip etmek eski ile yeniyi harmanlamak yeni bir tarz yaratmak görüş eleştiri yorum almak özellikle bunları tek tek değerlendirmek birincil yapılması gerekenlerdir. İkincil yapılması gerekenler Arz ve talep konusunu fikir, tasarım, fenomenleşme, özgünlük, kalite ve müşteriyi insan olarak bilme önemsemektir. Etkilenme etkileme kavramlarını müşteri lehine iyi analiz etmektir, müşteri yararına hizmettir. Önemli olan etkileyen etkileneni iyi seçmek bundan yararlanarak kalıcı marka olmanın kalitesini yakalayarak geleceğe uzanmaktır.   Reklam ve markalaşma, en iyi olmanın yolunu seçmektir.   Reklam ve markalaşma, tasarım, estetik, değişik motifler, yeni arayışlar eşliğinde geçmiş gelecek arasında yaşanan değişimdir.   Reklam ve markalaşma, etkileyiciliği tasarımla yeniden gelecek yaratmak ve bunu hissettirmektir.   Reklam ve markalaşma, kusursuzluğun ortaya çıkması yeni bir jenerasyondur.

 

Erdem BALCI