kayseri.net.tr

Misyon, Vizyon Neden Önemli?

Misyon yazmak, iş planı kadar önemli bir araçtır. Misyon, birkaç kısa ve öz cümle ile işletme hedeflerinizin özetini ve bunların altında yatan felsefelerin anlaşılmasını sağlar. Misyonunuzu oluştururken müşterilerinize, çalışanlarınıza, tedarikçilerinize ve topluma ne iş yaptığınıza dair mesajlar vermesi gerekir.

Misyon, Vizyon Neden Önemli?
10 Şubat 2022 - 09:36

Misyonunuz, işinizin her özelliğini yansıtmalıdır: Sunduğunuz ürün çeşitlerini ve ürünlerin doğasını, fiyatlandırmayı, kaliteyi, hizmeti, pazar pozisyonunu, büyüme potansiyelini, teknoloji kullanımını ve müşterilerinizle, çalışanlarınızla, tedarikçilerinizle, rakiplerinizle ve toplumla olan ilişkilerinizi.

 Misyonunuz yaptığınız işi, hedeflerinizi ve amaçlarınızı netleştirmenize yardımcı olur. 

Misyonunuz işletmenizin nişini yansıtmalıdır. Ancak diğer şirketlerin misyonlarına çalışmanız da yaratıcılığınızı artırır. İşte sizlere bazı büyük şirketlerin örnek misyonları:

Simit sarayı: ” Tüm dünyayı simitle tanıştırmak.”

Lcwaikiki: “İyi giyinmek herkesin hakkı inancından hareketle insanları, tarzları ve bütçelerine uygun giydirerek iyi hissettirmek” tir.

Google: Google’ın amacı, tüm dünyadan bilgileri düzenlemek ve bunları herkes için erişilebilir kılarak kullanışlı hale getirmektir.

 

Doğru soruları sorun

Doğru sorularla başlayın. Aşağıda yer alan soruları cevaplamanız işletme misyonunuzun sözel çerçevesini yaratmanıza yardımcı olacaktır:
 

Neden bu işi yapıyorsunuz? Kendinizden, ailenizden ve müşterilerinizden ne istiyorsunuz? Bu işe başlama nedenlerinizi düşünün. Sizi ne harekete geçirdi?

Müşterileriniz kimler? Hayatlarını zenginleştirmek ve başarılarına katkıda bulunmak için neler yapıyorsunuz?

İletmek istediğiniz imaj ne? Müşterilerinizin, tedarikçilerinizin, çalışanlarınızın ve toplumun sizinle ilgili bir algısı olacaktır. Arzuladığınız algıyı nasıl yaratacaksınız?

Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin doğası ne? Fiyatlandırmayı ve kaliteyi hangi faktörler belirliyor? Bütün bunların işletmenizin varoluşu ile ilgisi ne? Bütün bunlar zamanla nasıl değişecekler?

Sağladığınız hizmetin seviyesi ne? Çoğu şirket en iyi hizmeti sunduğunu düşünür ancak müşterileriniz de böyle düşünüyor mu? Hizmetinizi olağanüstü yapan şeyleri tanımlayın.

Sizin ve çalışanlarınızın rolleri neler?
 

Tedarikçilerinizle ilişkileriniz nasıl olmalı? Her işletmenin kendi tedarikçileri ile ilişkisi vardır. Siz başarılı olunca onlar da başarılı olurlar.

Kendinizi rakiplerinizden nasıl farklılaştırıyorsunuz? Birçok girişimci rakipleriyle aynı paranın peşinden koştuğunu unutuyor. Rakiplerinizden daha iyi, daha ucuz veya daha hızlı neler yapıyorsunuz? Rakiplerinizin zayıf yönlerini avantajınıza nasıl kullanıyorsunuz?

Hedeflerinize ulaşmak için teknolojiyi, sermayeyi, süreçleri, ürünleri ve hizmetleri nasıl kullanıyorsunuz? Strateji tanımınız enerjinizi hedeflerinize odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Cevaplarınızın altında yatan felsefeler veya değerler neler? Bazı işletmeler cevapları ayrı ayrı listelemeyi tercih ederler. Cevapları yazmanız misyonunuzun arkasındaki nedenleri netleştirmenize yardımcı olur.

 

Hepsini bir araya getirin

Misyonunuzu oluşturmak zaman, düşünce ve planlama gerektirir. Ancak bu çabalarınıza değecektir. Aslına bakacak olursanız acemi girişimcilerin birçoğu misyon yazma sürecini faydalı bulur. Bu süreçten geçmeniz, yaptığınız şeyin sebebini pekiştirmeye ve işinizin arkasındaki motivasyonları netleştirmenize yardımcı olacaktır.

İşte misyonunuzu nasıl yazacağınıza dair ipuçları:

Diğerlerini sürece dahil edin:İşinizi tek başınıza yönetiyor olsanız bile misyonunuzu yazarken başkalarından fikir alın. Diğer insanlar kaçırdığınız güçlü yönleri, zayıf yönleri ve boşlukları görmenize yardımcı olurlar. Ortaklarınız veya yatırımcılarınız yoksa akıllı aile üyelerinizden ve yakın arkadaşlarınızdan, çalışanlarınızdan veya muhasebecinizden yardım isteyin. Ancak sadece başarılı olmanızı isteyen pozitif ve destekleyici insanları seçtiğinizden emin olun.

Birkaç saat ayırın: Mümkünse misyonunuz üstünde çalışmak için bir gününüzü ayırın. Misyonlar genellikle birkaç cümleden oluşur, nadiren de olsa bir sayfayı aşar. Birkaç cümle yazmak bile kısa bir süreç değildir. Kuruluşun kalbini ve ruhunu aynı anda tanımlayan bir dil bulmak zaman alır.

 

Gün belirleyin: Size yardımcı olacak insanlarla bir araya gelmek için bir gün belirleyin. Tartışacağınız veya konuşacağınız konuların listesini yazın. Telefonlardan ve dikkat dağıtıcı şeylerden uzak durmak için sessiz ve rahat bir ortam bulun.

Hazırlıklı olun: Sürece bir sürü insan dahil olacaksa yiyecekler ve içecekler, ekstra konular, kalemler ve kağıtlar hazırlayın. Misyonun ne hakkında olduğunu herkes bilmeyeceği için başlamadan önce anlamını ve amacını açıklayın.

Beyin fırtınası yapın: Ne kadar aptalca olursa olsun, her fikri hesaba katın. Benzer misyonlara bakarak ve önceki bölümlerdeki soruları düşünerek veya tartışarak fikirler canlandırın. Grupla çalışıyorsanız, herkesin rahatça görebilmesi için cevapları yazabileceğiniz beyaz bir tahta kullanın. Beyin fırtınasını bitirdikten sonra, herkese kendi misyonunu yazmalarını söyleyin. Yazılan misyonları okuyun, beğendiklerinizi seçin ve hepsini bir araya getirin.

 

Şaşalı kelimeler kullanın: Temel fikri yazıya döktükten sonra, misyonunuzun dilini cilalayın. Misyonunuz, dinamik ve görsel imajlar yaratmalıdır ve insaları harekete geçirmelidir. Misyonunuza renk katmak için sıra dışı ve renkli fiiller ve sıfatlar kullanın. “Adanmış”, “neşe”, “yaratıcı” ve “harika” gibi kelimeler kullanmaktan çekinmeyin. Müşterilerinizin ürünlerinizi ve hizmetlerinizi övmelerini istiyorsanız, onlara nedenler verin.

Misyonunuzu tamamladıktan sonra, haberi yayın: İşletmenizin içindeki ve dışındaki herkese misyonunuzu aktarmanız gerekiyor. Misyonunuzu çalışanlarınızın ve ziyaretçilerin her gün görebileceği bir yere asın, broşürler ve iş planınız gibi şirket materyallerine ve hatta kartvizitlerinizin arkasına basın.

Kaynak: https://www.yeniisfikirleri.net/misyon-nasil-yazilir/


Bu haber 694 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum

google.com, pub-6021907135009533, DIRECT, f08c47fec0942fa0