Reklam
Reklam

Vatandaşları E-Ticaret'ten bezdirme yolları

E-ticaret 2020’de süratli büyüdü lakin vatandaş profesyonel çalışmayan e-ticaret sitelerinden ötürü alışveriş yaptığına pişman olabiliyor

Vatandaşları E-Ticaret'ten bezdirme yolları
08 Mart 2021 - 12:50

E-ticaret 2020’de süratli büyüdü lakin vatandaş profesyonel çalışmayan e-ticaret sitelerinden ötürü alışveriş yaptığına pişman olabiliyor. Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, sık yapılan ve vatandaşı online alışverişten soğutan kusurları 10 unsurda sıraladı.

E-ticaret kullanıcılarını bezdiren bu yanılgıların genel olarak dalı de etkilediğini aktaran Çiğdemli, “Teknoloji, altyapı kadar müşteri tecrübesi de kıymetli. Çağımız sürat çağı. Dijital dönüşümün başat kesimlerinden biri olan e-ticarette sürat daha da kıymetli hale geliyor. Altyapıdan kargo süreçlerine kadar her evrede sürat, müşteri tecrübesinin belirleyicisi oluyor” dedi.

DAİMA BİLDİRİM GÖNDERMEK

1- Bir e-ticaret sitesinin yapabileceği en kusurlu davranışlardan biri, cep telefonu numaralarına devamlı bildiri atmak olacaktır. Potansiyel müşterinin alışveriş yapacağı varsa da sizden rahatsız olduğu için asla alışveriş yapmayacaktır. Bir site kendi kayıtlı müşterisine bile ayda birkaç seferden faza bildiri yahut e-posta atmamalıdır. Hatta müşteri sitenin taşınabilir uygulamasını telefonuna indirmiş olsa bile, haftada bir iki seferden fazla bildirim göndermek itici olacak ve müşteriyi sizden soğutacaktır.

KAOTİK ARAYÜZ

2- E-ticaret sitesi kaotik bir temaya sahipse, hey yerden pop-up’lar, renkli kutular çıkıp duruyorsa, kullanıcı hiçbir şey satın almadan siteden çıkacaktır. Tıpkı halde sitenin çok yavaş olması, ödeme adımı dahil her kategoride uzun mühlet beklemek zorunda kalması da kullanıcıyı bezdirir. Siteye mobilden giriş yapan kullanıcıya masaüstü site gösterilmesi de siteden derhal çıkma sebebidir. Bu çeşit siteler Google’da bile artık görünür olamamalarına karşın maalesef hala var.

GEREKSİZ BİLGİ TALEBİ

3- Alışveriş adımlarında formu ne kadar uzatır ve gereksiz bilgi isterseniz müşteriyi o kadar çok bezdirirsiniz. Bir e-posta adresi, cep telefonu, şifre ve adres bilgisi kafidir. TC kimlik numarası, kullanıcının sizi nereden duyduğu üzere gereksiz bilgiler potansiyel müşteriyi daha kaydolmadan kaçırma sebebidir. Kısaca üye olma ve ödeme adımları uzatılmamalıdır. Birtakım eski sitelerde, kullanıcı siteye üye olmasına karşın her seferinde adres ve kredi kartı bilgilerini tekrar girmek zorunda kalıyor. Bu cins sitelerde kaydet özelliği bulunmuyor. Bu da alışverişlerde pratiklik arayan e-ticaret müşterisi için bezdirici bir durum.

BERBAT KARGO

4- Kargo fiyatları ne kadar yüksek ve kargo hizmeti ne kadar kalitesizse müşterinin sitenizden ikinci sefer alışveriş yapma mümkünlüğü o kadar düşer. Eseri geç çıkmak en büyük kusurdur. Kelam verilen güne kadar gönderim yapılmalıdır. Online alışveriş yapan müşteriler, yaptıkları alışverişin kendilerine tam olarak kaça mal olacağını da bilmek ister. Alışveriş tamamlanmadan evvel, sepet bedeline ek olarak gönderinin kargo bedelinin de eklenmesi, belirsizliğin giderilmesi ismine değerlidir.

KALİTESİZ FOTOĞRAF

5- Eser fotoğrafının çok küçük olması, üzerinde oynanarak gerçek eserle alakasız hale getirilmiş olması, satılan eser yerine daha kaliteli bir benzerinin fotoğrafının konulması sahtekarlıktır ve kullanıcıları e-ticaretten büsbütün soğutur. Eser görselleri müşterinin eseri başında canlandırabileceği kadar net olmalıdır. Birkaç farklı açıdan fotoğraf çekilmelidir.

ÖZENSİZ ESER AÇIKLAMASI

6- Eser açıklamaları ayrıntılı olmalı lakin en değerli bilgiler birinci üç cümlede aktarılmış olmalıdır. Zira birden fazla insan uzun açıklamaları okumak istemez. Lakin okumak isteyen detaycılar için de ihtimamlı bir açıklama yazısı hazırlanmalı. Şayet hazırlanmazsa, meraklı ve araştırmayı seven müşteriye eziyet etmiş ve onu kaçırmış olursunuz.

YANLIŞ REKLAMLAR

7- Müşterinizi yanlışsız entegre edilmemiş reklamlarla da bezdirirsiniz. Örneğin müşteri bir paten aldı diyelim, site müşterinin bilgisayarına bir çerez atıyor ve eseri satın almış olsa bile aylarca internette çeşitli sayfalarda paten reklamı göstermeye devam ediyor.

ÇALIŞMAYAN BUTONLAR

8- Çalışmayan ve yanlış yönlendirilen butonlar da en tesirli bezdiricilerdendir. Mesela sepete eklenen eseri göstermeyen butonlar yüzünden birçok müşteri sepete geldiğinde tıpkı eserden on tane eklemiş olduğunu fark ediyor. Kesinlikle eklenen eserlerin sepette olduğu bilgisi verilmeli, hatta müşteri evvel sepete yönlendirilmeli, akabinde alışverişe kaldığı yerden devam etme butonuyla devam etme seçeneği olmalı. En büyük problemlerden biri de geri git butonlarında yaşanıyor. Geri git butonları hep bir evvelki sayfaya götürmelidir ancak birçok vakit en başa, ana sayfaya yönlendirir. Bu da kullanıcının tüm adımları baştan alması manasına gelir ki birden fazla kişi bunu yapmak istemez ve siteden çıkar.

ULAŞILAMAYAN MÜŞTERİ HİZMETLERİ

9- Kullanıcı müşteri hizmetlerinden bilgi almak isteyip de ulaşamazsa, yaptığı alışveriş hakkında sorgulama yapamazsa siteye olan itimadı sarsılır. En başarılı e-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerine en çok değer veren firmalar olması tesadüf değil.

MEÇHUL İADE SİYASETİ

10- İnternetten alışverişin en değerli kuralı, sitelerin bir iade siyaseti olmasıdır. Kullanıcı, hangi koşullarda eseri iade etme hakkı olduğuna dair kesinlikle bilgilendirilmelidir.

BEYAZ HABER AJANSI (BHA)

Bu haber 125 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum