Good for You, Pandemiye Rağmen Rekor Hızda Büyüdü!..

Good for You, Pandemiye Rağmen Rekor Hızda Büyüdü!..
02 Mayıs 2021 - 18:43
 

Kahve dükkanı açmak isteyen girişimcilere Türkiye'nin en ekonomik ve sıra dışı franchise modelini sunan Good for You, pandemiye rağmen rekor hızda büyümeyi başardı. Zor zamanlar yaşayan gıda perakendesine yeni bir iş modeli getiren sistem, Türkiye genelinde 40 günde 10 ilde 35 bayiye ulaştı!

 

Pandemi, iş yapış şeklimizi ve süreçlerimizi değiştirdi. Artık daha çok kişi evinden/uzaktan çalışıyor,  e-ticaret rekor üstüne rekor kırıyor, resmi işlemlerden bankacılığa hemen her konu hızla dijital dönüşüme uğruyor.  Dünya dijital düzene uyum sağlayarak evrim sürecinde birkaç basamağı hızla atlarken, gıda perakendesinde yaşanan global sıkıntılara karşı, yeni çözümler girişimcilerden geliyor. 

 

Dünyanın ilk ve tek pop-up kahve topluluğu

 

Good for You, iki Türk girişimcinin kurduğu, Türkiye, ABD ve Avrupa’da eş zamanlı olarak başlatılan dünyanın ilk pop-up kahve topluluğu. Sistem, pandemi sürecinde dünya genelinde sert önlemler almak zorunda kalan ve büyük kayıplar yaşayan klişe kahve zincirlerine meydan okurken, kendi kahve dükkanını açarak hayatını değiştirmek isteyen, genç, dinamik ve iyi kalpli girişimcilere yeni ve oldukça ekonomik bir fırsat sunuyor. 

 

Başarı sırrı: Yeni nesil perakende anlayışı! 

 

Küçük işletmelerin peşi sıra kapandığı bir dönemde Good for You'yu başarıya ulaştıran temel faktör, iş modelinin dünyadaki hiçbir gıda franchise'ına benzememesi. Good for You, klasik kahve zincirlerinin tüm sorunlarını ortadan kaldırıyor. Bu modelde dükkan kirası yok. Mal sahipleri ile ciro hasılat paylaşımı ile anlaşmalar yapılıyor. Dükkan sahipleri dolaylı olarak işe ortak oluyor. Herkesin kazanacağı bir iş birliği kuruluyor. Good for You, 24 saatte kurulabilen, dekorasyon masrafını sıfıra indiren dükkanlarla faaliyet gösteriyor. Sade ve yalın bir şekilde tasarlanan dükkanlarda tek tip filtre kahve ve sağlıklı atıştırmalıklar satılıyor. Bu mantık hem Türkiye'de hem de dünyada tek. Krizden etkilenen değil, krize çözüm olan bir anlayış.

 

40 günde Türkiye'de 10 il, Good for You ile tanıştı! 

  • Good for You Türkiye mağazaları için Ekim ayında talep toplamaya başladı. Sisteme 60 gün içerisinde 1.200’ün üzerinde talep geldi.
  • Good for You, mekan değil insan odaklı bir proje. Süreçte sadece yatırım bedelini ödeyebilmek yeterli değil. Hikayesi olan ve hayatını değiştirmek isteyen yatırımcı adayları seçiliyor.
  • İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Mersin, Hatay, Malatya, Gaziantep, Kayseri... Good for You, bugün itibariyle 10 ilde 30 bayiye sahip.
  • İstanbul'da 4, İzmir'de 3, Antalya, Malatya ve Hatay'da 2’şer, Ankara, Kayseri, Gaziantep, Bursa ve Mersin'de birer Good for You dükkanı, kahveseverlerin hizmetinde. Diğer şubeler açılmak için gün sayıyor.
  • Proje Türkiye ile eş zamanlı Amerika, İngiltere ve Avrupa’da faaliyette.
  • Hedef, 2021 yılı sonunda dünya genelinde 300, 2022’de 800 Good for You dükkanı sayısına ulaşmak.

 

Yeniliği arkasındaki imzalar 

Good for You’nun kurucuları son 7 yıldır New York-Londra-Avrupa arasında senede 4 farklı şekilde yaşayan girişimci Cem Akın ve dünyanın önde gelen şirketleri için markalaşma projeleri geliştiren iletişim girişimcisi Onur Yanık. Cem Akın ve Onur Yanık, 20 yıldan uzun süredir yeni girişimlerin içerisinde. İkilinin sıra dışı projeleri “yeni dünyalı” dedikleri Y ve Z kuşaklarını hedefliyor. Cem Akın bu noktada keskin bir girişim felsefesini tanımlıyor: Değiş, farklılaş ya da öl. www.goodforyoutr.com

Bu haber 477 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum