BMW Motorrad'ın Birinci M Motosikleti BMW M 1000 RR Tutkunlarıyla Buluşmaya Hazırlanıyor

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, şimdiye kadar ürettiği en güçlü motosiklet olan BMW M 1000 RR’ın dünya prömiyerini gerçekleştirdi

BMW Motorrad'ın Birinci M Motosikleti BMW M 1000 RR Tutkunlarıyla Buluşmaya Hazırlanıyor
23 Eylül 2021 - 17:58

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, şimdiye kadar ürettiği en güçlü motosiklet olan BMW M 1000 RR’ın dünya prömiyerini gerçekleştirdi. BMW’nin 2018 yılında M donanım ve M performans kesimlerini BMW Motorrad ile de sunma stratejisinin son eseri olan Yeni BMW M 1000 RR, 2021 Şubat ayı itibariyle Türkiye’de yollarla bulaşacak.

Yüksek performanslı ve büyüleyici BMW M dünyasına Yeni BMW M 1000 RR ile artık motosiklet tutkunları da ortak oluyor. S 1000 RR’yi temel alan yeni BMW M 1000 RR, daha performanslı ve hafif yapısıyla M modellerinin gücünü temsil ediyor. İkonik M renklerinden bir karışıma sahip olan M 1000 RR, yapılan iyileştirmeler ve özelleştirmeler ile BMW Motorrad’ın şimdiye kadar ürettiği en güçlü motosiklet modeli olma özelliğini taşıyor. Yeni BMW M 1000 RR, yalnızca 192 kg’lık boş yükü, 212 bg gücü ve yarış performansı için tasarlanmış süspansiyonu ile Superbike segmentindeki beklentileri ziyadesiyle karşılıyor.

Pist İçin Tasarlanmış Dört Silindirli Motor

Yeni M RR’ın kalbinde değişken valf zamanlamasına sahip, su soğutmalı, sıralı, dört silindirli motor bulunuyor. RR’da olduğu üzere M RR’da da BMW ShiftCam teknolojisi, emme supaplarını bir denetim kam mili aracılığıyla gerektiği üzere denetim edebiliyor. Sürate bağlı olarak, supap açma aralığı ve supap hareketi M RR için en âlâ performansı sağlamak üzere ayarlanabiliyor. 15.100 dev/dk periyot çevirebilen motor 212 bg’lik azamî gücünü 14.500 dev/dk’da veriyor, 113 Nm’lik azamî torkunu ise 11.000 dev/dk’da sunuyor. RR’ın modifiye edilmiş versiyonu olan motor, 2 halkalı dövme pistonlar, titanyum irtibat çubukları, 13.5’e yükseltilmiş sıkıştırma oranına sahip. Özel Akrapovic egzoz sistemi ve karbon jantlarıyla RR’dan 5 kg daha hafif olan M RR, 0’dan 200 km / s sürate 6 ila 7 saniye aralığında ulaşabiliyor.

Daha Geç Frenleme ve Daha Çabuk Hızlanma

Aerodinami, M RR’nin teknik özelliklerini geliştirme çalışmasında belirleyici olan en kıymetli özelliklerden biri olarak öne çıkıyor. Yarış kazanmak için gereken azamî performansa sahip olan M RR, hızlanırken tekerleklerin yolla mümkün olan en yeterli temasını sağlayabiliyor. Yarış pistinde ve BMW’nin rüzgar tünelinde yapılan uzun test prosedürleriyle geliştirilen, şeffaf karbondan yapılan M kanatçıklar, gerekli olan aerodinamik bastırma kuvvetini oluşturuyor. Ön tekerleğin üzerindeki ek tekerlek yükü, tekerlek eğimine karşı koyarken, şoförün daha süratli çeşit mühletlerine ulaşmasına yardımcı oluyor. Kanatçıkların tesiri virajlarda da bir bariz formda hissedilirken, fren yapıldığında ise daha yüksek viraj stabilitesi sağlayabiliyor.

Yolda yahut Pistte Azamî Sürüş Keyfi

Yeni M RR sunduğu sürüş modları ile cadde ve pist kullanımlarında azamî keyif sunuyor. Yeni M RR, ‘Rain’, ‘Road’, ‘Dynamic’ ve ‘Race’ olmak üzere dört standart sürüş moduna ve ayrıyeten ‘Race Pro 1’, ‘Race Pro 2’ ve ‘Race Pro 3’ isimli ek sürüş modlarına sahip. Hızlanma sırasında daha fazla güvenlik ve performans için ince ayarlara sahip en yeni ‘Dinamik Çekiş Kontrolü’ sistemi standart olarak sunuluyor. Dinamik Çekiş Denetimi, ayrıyeten ‘Race Pro’ sürüş modlarında ince ayar seçeneği de sağlıyor.

BMW Motorrad’da Bir Birinci: M Frenler ve M Karbon Jantlar

Yeni M RR ile birinci kere M frenli bir BMW motosikleti yollara çıkmaya hazırlanıyor. BMW Motorrad’ın Superbike Dünya Şampiyonası’nda elde ettiği yarış frenleri tecrübesi ile geliştirilen M frenler, mavi renkli M fren kaliperleri ve M logosu ile dikkatleri üzerine çekiyor. Yüksek teknoloji ile üretilen M karbon jantlarla, yeni M RR, yarış pistinde ve yolda azamî performans sunabiliyor.

6,5 inç TFT Ekran ve OBD Arayüzüne Sahip Gösterge Paneli

Yeni M RR’nin gösterge paneli, RR ile birebir temel dizayna ve M başlangıç animasyonuna sahip. Kullanışlı OBD arayüzüne sahip 6.5 inç TFT ekran, boyutları ve çözünürlüğü ile kusursuz formda okunabiliyor. Türkiye’de standart olarak sunulacak M Competition paketinin içeriğinde olan aktivasyon kodu ile M GPS bilgi kaydedici ve M GPS laptrigger özelliği de kapsamlı data sağlamak için kullanılabiliyor.

M Competition Donanımı Türkiye’de Standart

Türkiye’de standart olarak sunulacak olan M Competition donanımı tıpkı vakitte yarış teknolojisi ile estetiğin büyüleyici bir karışımını sağlıyor. M Competition donanımının içeriğinde motor muhafazası ve ayak dinlendirme özelliklerinin yer alığı M Billet paketi, ön ve art tekerlekleri karbon kaplamayla koruyan M Carbon paketi, yolcu koltuğu ve koruyucusunun olduğu Passenger paketi yer alıyor.

BEYAZ HABER AJANSI (BHA)

Bu haber 2417 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum